Και «φώναζε» εσύ όσο θες, μαμά Sony...

Ένας χρόνος σχεδόν έχει περάσει από τότε που ξεκινήσαμε να γράφουμε για το PS3 σαν να ήταν «προ των πυλών» της ελληνικής αγοράς (πού να το φανταζόμασταν τότε ότι από Νοέμβρη, θα το βλέπαμε Μάρτη στα μέρη μας). Παρ' όλα αυτά, μόλις σήμερα συνειδητοποίησα πραγματικά πόσο απίθανα, απίστευτα πολύ συνεχίζω να εκνευρίζομαι όταν αντικρύζω σε Δελτία Τύπου (που αντιγράφονται copy/paste κατά κόρον από πολλά μέσα ενημέρωσης), σε e-shops, αλλά και όπου αλλού αναφέρεται το όνομα του συστήματος της Sony, τον τρόπο με τον οποίο η ιαπωνική εταιρεία θέλει να αναφέρουμε το προϊόν της.

Να το λέμε «PS3»; Όχι, παρ' εκτός κι αν είναι απολύτως απαραίτητο. Να το λέμε «Playstation 3»; Όχι, είναι λάθος. Να το λέμε «PlayStation 3», με μεγάλο S, αφού έχουμε... συνηθίσει πια στο «δασκαλίκι» τόσων χρόνων από το PS2; Όχι, πάλι λάθος. Βάλαμε ένα κενό παραπάνω. Να το λέμε «PlayStation3», λοιπόν; Όχι βέβαια, αφού το τμήμα marketing με τα ξυπνοπούλια της Sony δεν θέλει να ακολουθήσουμε τον τρόπο του PS2. Όοοοοχι...

...πρέπει να το λέμε PLAYSTATION®3.

Προσπερνάμε για λίγο το γεγονός ότι σιγά και μη χρησιμοποιούμε το σήμα των «all rights reserved» κάθε φορά που θέλουμε να πούμε κάτι για ένα καταναλωτικό προϊόν (ναι λοιπόν, καταναλωτικό είναι... δεν μπορεί να στείλει ανθρώπους στο φεγγάρι). Το προσπερνάμε αυτό. Εκείνα ΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ, προς τί; Για να τραβούν περισσότερο την προσοχή μέσα στα κείμενα; Για να βροντοφωνάζουν σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γης το μεγαλείο μιας συσκευής 600 ευρώ (για τους Έλληνες 659); Για να μας θυμίζουν ότι δεν μιλάμε για απλή παιχνιδομηχανή, αλλά για κάτι... ανώτερο, με διαστημικές προδιαγραφές και/η θεϊκές ιδιότητες;

Έλεος. Ή, μάλλον, ΕΛΕΟΣ.

Εμ, αυτά παθαίνεις όταν προσλαμβάνεις στα τμήματα marketing πολυεθνικών όπως η Sony είτε (α) 20χρονα που νομίζουν ότι είναι ευαγγελιστές του lifestyle είτε (β) 50χρονους που δεν ξέρουν πώς μπαίνει ένας υπολογιστής στην πρίζα. Όταν οι 100.000 νοματαίοι σε όλον τον κόσμο πρωτοξεκίνησαν να χρησιμοποιούν τα κανάλια του IRC και σέβονταν ο ένας τον άλλο γράφοντας με πεζά - ώστε ΝΑ ΜΗΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΦΩΝΑΖΟΥΝ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΤΑΣΗ - τα 20χρονα αυτά ακόμη περίμεναν τη μαμά να έλθει να τα παραλάβει από τον παιδικό σταθμό. Τον ίδιο καιρό, οι 50χρονοι ήταν 30-κάτι και νόμιζαν ότι βλέποντας την καινούργια τους Corvette, όλες οι γκαρσόνες στο μπαρ θα ξεμαλλιάζονταν για μία θέση στο πίσω κάθισμα. Έτσι, σήμερα έχουμε φαινόμενα σαν αυτά: υπεροπτικού και, την ίδια στιγμή, απολύτως ηλίθιου marketing.

Δεν ξέρω τι θεωρούν σωστό ή προτίθενται να κάνουν οι άλλοι συνάδελφοι, δημοσιογράφοι και μη, για το ζήτημα (εξαιρουμένων προφανώς όσων κάνουν ούτως ή άλλως copy/paste τα δελτία Τύπου), ξέρω ωστόσο τι κάνω και πάντοτε θα κάνω προσωπικά. Κείμενο που να περιέχει αυτό το «PLAYSTATION®3», με τη δική μου τουλάχιστον υπογραφή στο τέλος, δεν πρόκειται να δει κανείς πουθενά. Ο χαρακτηρισμός «PS3» και «PlayStation3» νομίζω ότι είναι υπεραρκετός, ειδικά αν σκεφτεί κανείς το πόσο συχνά θα πρέπει να τον αναφέρουν άνθρωποι που ενδιαφέρονται για τη συγκεκριμένη αγορά και γράφουν γι' αυτή σχεδόν καθημερινά.

Τώρα, αν αυτό δεν... συμβαδίζει με την corporate γραμμή της ιαπωνικής εταιρείας, τί να γίνει. Too bad. Ας τηλεφωνήσει κάποιος ή κάποια από την εταιρεία PR της Sony να... «το συζητήσουμε»: μπορούμε να μιλάμε επί ώρες «για τα παλιά τα χρόνια» του Internet και της επικοινωνίας γενικότερα, που οι άνθρωποι σέβονταν σε ένα βαθμό ο ένας τον άλλο. Έστω και γραπτά.

Comments

Popular posts from this blog

Νέο «διπλό φάουλ». Και των… δύο Sony.

Hi-def; TrueHD; Τσκ, τσκ, τσκ. Tres passe.

Τα καλύτερα... ακούγονται. Στον Best, μάλλον!