Πόσες... διαφημίσεις για δωρεάν games, λοιπόν;

Έχουν γίνει συζητήσεις επί συζητήσεων τα τελευταία χρόνια για το αν και κατά πόσο είναι θεμιτή και έχει γενικώς νόημα η τοποθέτηση διαφημίσεων στα σύγχρονα games για προσωπικούς υπολογιστές και/ή συστήματα ψυχαγωγίας όπως το Xbox 360 και το PS3. «Την απάντηση» δεν την έχει ακόμη κανένας, φυσικά, αφού τα όποια «πειράματα» έχουν γίνει προς το παρόν σε περιορισμένη κλίμακα, ενώ οι βασικότερες υποψήφιες «κατηγορίες» (τα online FPS και τα MMORPG) είναι για την ώρα... «μην αγγίζετε»: για τα πρώτα οι πάντες θεωρούν το «δωρεάν» αυτονόητο, για τα δεύτερα όποιος πληρώνει ήδη, λογικό είναι να μην... θέλει να ξαναπληρώνει με οποιονδήποτε άλλο τρόπο την δημιουργό εταιρεία για τη διασκέδασή του.

Κάτι διαφορετικό, πάντως, δοκιμάζει αυτόν τον καιρό η GameTap, γνωστή υπηρεσία διάθεσης τίτλων μέσω Δικτύου. Το concept είναι απλό: θα δέχονταν οι παίκτες να εμφανίζονται διαφημίσεις στα games τους, αν τα ίδια τα games τούς προσφέρονταν... δωρεάν; Πράγματι, από τον τεράστιο κατάλογό της και μέσα από ένα ιδιότυπο σύστημα άρτιας εξομοίωσης παλαιότερων συστημάτων ηλεκτρονικής διασκέδασης σε PC, η εταιρεία προσφέρει δωρεάν 30 τίτλους κάθε εβδομάδα με τον εξής τρόπο: ο παίκτης εγκαθιστά στον Η/Υ του έναν «player», στο «παράθυρο» του οποίου παίζει τους δωρεάν τίτλους της Gametap, ενώ στο περιθώριο του «παραθύρου» προβάλλονται διαφημίσεις που αντλούνται από το Internet (κάτι σαν τα stamp ads του Live Messenger, για παράδειγμα). Υπάρχει και «εμπορική» επιλογή, φυσικά, που αντί ενός σχετικά χαμηλού ποσού χρημάτων δεν εμφανίζει τις διαφημίσεις, προβάλλει τους τίτλους full-screen (χωρίς «παράθυρο» δηλαδή) και προσφέρει όλα ανεξαιρέτως τα games της βιβλιοθήκης της εταιρείας, όμως και η δωρεάν επιλογή είναι απολύτως αποδεκτή και στην λειτουργία της πανομοιότυπη.

Το πιο ενδιαφέρον όλων είναι ότι μιλώντας για τίτλους της Gametap, δεν αναφέρεται κανείς σε «τριτοκλασάτα» ή άγνωστα games, αλλά σε ένα αμάλγαμα κλασικών τίτλων και μοντέρνων, από το Ghosts'n'Goblins, το Street Fighter II και το Metal Slug 2, μέχρι το Tomb Raider Legend, το Disciples 2 και το Warlords Battlecry III. Καθόλου άσχημα!

Η υπηρεσία λειτουργεί για την ώρα σε ΗΠΑ και Καναδά (αν και δεν είναι βέβαιο ότι δεν θα μπορούσε να την «ξεγελάσει» κανείς αλλάζοντας στον Η/Υ του Regional Settings ή IP), αναμένεται όμως να διατεθεί και στην Ευρώπη μέχρι τα Χριστούγεννα. Θα έχει - αν μη τι άλλο - ενδιαφέρον να διαπιστώσει κανείς αν θα «τιμήσουν» οι gamers αυτήν την προσέγγιση ή αν απλώς «θα προσπεράσουν». Για να δούμε, για να δούμε...

Comments

Popular posts from this blog

Νέο «διπλό φάουλ». Και των… δύο Sony.

Hi-def; TrueHD; Τσκ, τσκ, τσκ. Tres passe.

Τα καλύτερα... ακούγονται. Στον Best, μάλλον!